• Parking 1 dzień
    70
    4.9 49
  • Parking 2 dni
    70
    4.9 49
  • Parking 3 dni
    80
    4.9 49
  • Parking 4 dni
    80
    4.9 49
  • Parking 5 dni
    90
    4.9 49
  • Parking 6 dni
    90
    4.9 49
  • Parking 7 dni
    100
    4.9 49
  • Parking 8 dni
    100
    4.9 49
  • Parking 9 dni
    110
    4.9 49
  • Parking 10 dni
    110
    4.9 49
  • Parking 11 dni
    120
    4.9 49
  • Parking 12 dni
    120
    4.9 49
  • Parking 13 dni
    130
    4.9 49
  • Parking 14 dni
    130
    4.9 49

*Każdy kolejny dzień po 14 dniach + 10 zł
**Cena naliczana jest za każdy rozoczęty dzień.

Rezerwacja online

Wprowadź datę

Wprowadź godzinę

Wprowadź liczbę

Zły numer

Zła wartość

Wprowadź datę

Wprowadź godzinę

Zły adres e-mail

Wprowadź imię i nazwisko

Wprowadź numer tablicy

Nieprawidłowe dane

Nowa linia PKP Port Lotniczy Modlin

nowa linia pkp port lotniczy modlin

Lotnisko w Modlinie jest jednym z najbardziej obleganych lotnisk w Polsce. Do jego rozwoju przyczynia się szczególnie przepełniające się Lotnisko Chopina, dla którego przewoźnicy znajdują tańszą alternatywę w postaci portu pod Warszawą. Niestety, pasażerowie nie zawsze tak chętnie wybierają Modlin, a to z uwagi na problemy komunikacyjne. Sprawę tę ma rozwiązać zaplanowana linia kolejowa, umożliwiająca bezpośrednie połączenie z terminalem.

Kto sfinansuje linię kolejową?

Pierwotny plan zakładał, że bezpośredni dojazd do lotniska w Modlinie zostanie sfinansowany ze środków Unii Europejskiej, jednak ze względu na to, że inwestycja została uznana za zbyt małą, przeniesiono ją na listę rezerwową. Alternatywą dla takiego rozwiązania, okazały się również środki unijne, ale przeznaczone na Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego. To właśnie z nich zostanie opłacona aktualizacja części dokumentacji. Inwestorem w projekcie budowy linii kolejowej będzie PLK Polskie Linie Kolejowe.

Jak będzie wyglądał dojazd?

Dojazd do lotniska stanie się dla pasażerów zdecydowanie bardziej komfortowy, jednakże nie zostaną spełnione założenia z poprzedniej wersji. Według jej wytycznych, pociąg miał wjeżdżać podziemnym tunelem do stacji pod Modlinem, jednak koncepcja ta okazała się zbyt droga. Zamiast niej wybrano o połowę tańszą opcję dojazdu pociągiem na powierzchni, która jednak wymaga od pasażerów przejścia około 200 metrów do lotniska. Cała inwestycja ma tym samym kosztować tysiąc dwieście milionów złotych i zostać ukończona do 2020 roku. Na tę chwilę trwają pracy przygotowawcze do projektu. Kiedy już tory będą gotowe, dojazd do centrum Warszawy będzie zajmował około czterdzieści do czterdziestu pięciu minut.